۳۰۰ دانشجوی معترض در نیویورک بازداشت شدند حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با سه بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید
سرخط خبرها

تل‌آویو خواستار تشکیل نیروی دریایی مشترک در باب المندب شد

  • کد خبر: ۱۹۸۴۴۴
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
تل‌آویو خواستار تشکیل نیروی دریایی مشترک در باب المندب شد
در حالیکه مشاور امنیت ملی آمریکا گفته واشنگتن در حال مذاکره با سایر کشور‌ها برای ایجاد یک نیروی دریایی بین‌المللی در دریای سرخ است، رسانه‌های عبری اعلام کردند، تل‌آویو این درخواست را داشته‌است. همچنین در این راستا فرستاده آمریکا به یمن برای دیدار با شرکا و بررسی ایجاد گذرگاه امن برای حمایت از امنیت دریایی در دریای سرخ به منطقه سفر می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد: تیم لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن طی این هفته برای هماهنگی درباره حمایت از امنیت دریایی در دریای سرخ و لزوم مهار تنش و نزاع میان رژیم صهیونیستی و حماس به منطقه می‌رود.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، وی با شرکای اصلی در زمینه ایجاد یک گذرگاه امن برای کشتی‌ها صحبت خواهد کرد.

این در حالی است که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دوشنبه اعلام کرده بود که واشنگتن مذاکراتی با کشور‌های دیگر درباره ایجاد نیروی دریایی در دریای سرخ دارد.

از سوی دیگر، رسانه‌های عبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی رسما از کشور‌هایی از جمله انگلیس و ژاپن درخواست تشکیل نیروی دریایی بین‌المللی برای تضمین آزادی کشتیرانی در تنگه باب المندب را کرده‌است.

«ایتای بلومنتال» خبرنگار نظامی کانال عبری «کان» توضیح داد که رژیم صهیونیستی خواستار ایجاد نیرویی در چارچوب ائتلاف بین‌المللی برای عملیات در تنگه باب المندب شده‌است.

بلومنتال گزارش داد که تل‌آویو برای حملات دیگری از سوی «انصارالله» علیه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های متعلق به بازرگانان اسرائیلی آماده می‌شود.

این موضوع به دنبال حمله ارتش یمن به دو کشتی صهیونیستی در تنگه باب المندب و توقیف یکی از آن‌ها مطرح شده‌است.

ارتش یمن تأکید کرده که این حملات تنها کشتی‌های اسرائیلی را در واکنش به جنگ غزه هدف قرار می‌دهد.

بعد از صدور بیانیه وزرای خارجه گروه هفت که در آن از صنعا خواسته شد تهدیدات علیه گذرگاه‌های بین‌المللی و کشتی‌های تجاری را متوقف کند و کشتی اسرائیلی را آزاد کند، محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که سرنوشت کشتی اسرائیلی وابسته به گزینه‌های مقاومت فلسطین است.

در این راستا وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) دوشنبه اعلام کرد که حملات ارتش یمن احتمالا کشتی‌های جنگی آمریکایی را هدف قرار ندهد هرچند که یگان دریایی آمریکا به شلیک پهپاد‌ها و موشک‌ها از سوی ارتش یمن در هفته‌های گذشته پاسخ داد.

در تازه‌ترین تحولات سه کشتی تجاری یکشنبه در آب‌های بین‌المللی جنوب دریای سرخ در معرض حمله قرار گرفتند. ارتش یمن اعلام کرد که حملاتی را با پهپاد و موشک علیه دو کشتی اسرائیلی انجام داده‌است.

مسئولان امنیت ملی آمریکا با شدت گرفتن نزاع میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس نگران تشدید تنش و جنگ در منطقه هستند.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون درباره پاسخ آمریکا به حملات ارتش یمن گفت: اگر تصمیم گرفتیم علیه حوثی‌ها کاری کنیم در زمان و مکان مناسب این کار را خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->